در ادامه ۳ مورد از تاثیرات مثبتی که NLP می تواند در کسب و کار های انلاین داشته باشد را بررسی خواهیم کرد.

ابزار هایی که در ساخت اون ها از NLP کمک گرفته شده در زمینه هایی مثل پشتیبانی، تحلیل کامنت های افراد، دسته بندی بهتر کالاها، توصیه محصولات بهتر و…. کمک کننده باشند.

چت بات های هوشمند:

با رشد هر بیزینسی تعداد دفعات مراجعه افراد بیشتر و به دنبال آن سوالات و مشکلات آن ها متنوع تر خواهد شد. برای کاهش هزینه، زمان و فشار کاری در این حوزه چت بات ها کمک بزرگی خواهند بود. مزیت اصلی چت بات این است که به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته دردسترس هستند و نیاز مشتریان را برطرف می کنند.

تحلیل احساسات:

قطعا نظرات مثبت و منفی مشتریان برای ادامه فعالیت هر کسب وکاری مهم و موثر است و خواندن و تحلیل همه آنها  سخت و گاها غیر ممکن است. با کمک گرفتن از NLP امکان تحلیل و بررسی دقیق  کامنت ها و دسته بندی آن ها وجود دارد. با اطلاع از اینکه مشتریان ما در مورد ما چه احساس و نظری دارند، تصمیمات مارکتینگ و بازاریابی  بهتر و اگاهانه تری برای کسب کارمان خواهیم گرفت.

توصیه هوشمند محصول:

از آنجایی که جستجوی محصولات معمولا بر اساس کلمه کلیدی که کاربر نوشته است، محصولات مشابه ازسایر جنبه ها به او نمایش داده نمی شود و برای محصولات مکمل محصول انتخابی هم روند و روال وجود دارد. با استفاده از توصیه هوشمند محصولات  این نقص در جستجوی عادی پوشش داده خواهد شد. همچنین آمازون اعلام کرده که خریدهایی که از طریق توصیه‌های سایتشان انجام شده، درآمدشان را ۳۵ درصد افزایش داده است.

 

این موارد تعدادی از ده ها کاربردی هست که nlp میتونه در ای کامرس داشته باشه.